Organická návštevnosť z vyhľadávačov patri k najkvalitnejším zdrojom návštevnosti z najvyšším percentom konverzií.
Zákazníci keď potrebujú váš produkt alebo službu tak mnohokrát ju hľadajú práve pomocou vyhľadávačov a vtedy je dôležité byť na prvých pozíciách na kľúčové slová, ktoré hľadá váš zákazník.
Google a ostatné vyhľadávače poradie vyhľadávania stránok na jednotlivé kľúčové slová určuje podľa algoritmu a majitelia stránok musia podľa požiadaviek tohto algoritmu optimalizovať svoje webové stránky. Túto optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače voláme SEO (Search Engine Optimization).
Google presné pravidla svojho algoritmu nezverejňuje ale mnohé z nich poznáme.
Ako začať s optimalizáciu svojej webovej stránky (SEO)
Optimalizácia textov na webe
- Analýza kľúčových slov – predtým ako začnete so SEO optimalizáciou treba si spraviť analýzu vyhľadávaných kľúčových slov v oblasti v ktorej web pôsobí.
- Optimalizácia textov – zakomponovať do nich a nadpisov vyhľadávané kľúčové slová.
- Tvorba blogov a článkov – zakomponovať do nich kľúčové slová, blogy musia riešiť problémy vašich zákazníkov, vysvetliť ako im váš produkt alebo služba pomôže.
Technické SEO
Overiť responzívnosť webu, stránka musí mať kvalitný responzívny dizajn – https://search.google.com/test/mobile-friendly (aby sa webstránka dobre zobrazovala na smartfóne alebo tablete).
Zistiť rýchlosť stránky – https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Potom treba overiť kvalitu kódu stránky, crawl budget (či je web dobre scroovatelný google robotom aby sa nezacyklil) a podobne
Link Building (získavanie spätných odkazov)
Link building je jedna z najdôležitejších SEO aktivít, jedná sa o získavania kvalitných spätných odkazov z tematických webov a tým zvyšuje dôveryhodnosť vašej stránky voči vyhľadávačom (Google, Seznam, Bing)
SEO je neustála činnosť lebo Google stále mení pravidla algoritmu a web treba neustále zlepšovať. Bez jeho zlepšovania bude web postupne strácať nadobudnuté pozície. Tj. bude mať menšiu návštevnosť.