Ako získať zákazníkov pomocou vášho webu

 

Aby vám mohla vaša webová stránka priniesť nejakých zákazníkov, tak najprv musíte najprv dosiahnuť návštevnosť používateľov z ktorých sa časť môže stať vašimi zákazníkmi.

 

Ako dostať potencionálnych zákazníkov na váš web?

 

Je viacero spôsobov ako sa môžu dostať používatelia na vašu internetovú stránku.

 

  1. Brand awareness – povedomie o značke

 

Zákazníci už vašu webovú stránku poznajú a zadajú ju priamo do prehliadača. Budovanie brandu (značky) je dlhodobá a finančne náročná záležitosť, ale ak sa robí efektívne tak z dlhodobého finančného hľadiska je výnosná. Lebo ak si zákazník vytvorí k značke (webovej stránke vzťah) tak sa z neho môže stať lojálny zákazník. (zákazník ktorý si dlhodobo kupuje tovar a služby, odporúča firmu svojím priateľom a známym a podobne).

 

  1. Platená reklama (sociálne siete, GDN, Google Search, Adform) 

 

reklama na Times Square

Pomocou platenej reklamy môžete získať efektívnym spôsobom potencionálnych zákazníkov na Váš web. Výhodou platenej reklamy je, že sa dá efektívne cieliť na konkrétne publikum (skupinu ľudí).

Vďaka remarketingu (znovazacielenia) v displejovej reklamy viete cieliť na používateľov, ktorý už navštívili váš web a odišli z neho bez konverzie (bez toho aby sa napríklad registrovali na webstránke alebo nakúpili).

 

Druhy platenej reklamy

 

a) platená reklama vo vyhľadávaní (Google search, Seznam klik)

Google search je na konverzie jedna z najúspešnejších druhov reklamy, lebo pomocou nej viete zaujať zákazníkov, ktorý hľadajú váš produkt alebo službu.

 

b) displayová reklama (Google display Network-GDN, Adform, Etarget)

Túto reklamu vete cieliť na konkrétne presné publikum, a viete pomocou nej robiť a remaketing.

 

c) Video reklama (Youtube, Twitch, seznam, Mall.tv)

d) Sociálne siete (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, WhatsUp)

Výhodou tohto typu reklamy je v tom, že sociálne siete majú veľmi presné dáta o svojich používateľov. Vďaka tomu ju viete detailne cieliť aj na veľmi úzke publikum,. Ak sa reklama dobre nastaví, tak môže byť veľmi efektívna (prinesie veľa nákupov, registrácií a podobne).

 

  1. Organická návštevnosť

Organická návštevnosť je druh návštevnosti na váš web, ktorý dosiahnete neplatenou prirodzenou formou.

Druhy organickej návštevnosti:

 

  1. a) sociálne siete, (Facebook, Twitter, LinkedIn) pomocou sociálnych sieti viete dosiahnuť organickú návštevnosť na váš web ale aby firmy si museli viacej reklamu kupovať, tak sociálne siete sa snažia organicky dosah príspevkov, čo najviac obmedziť a pri komerčných príspevkoch je organický dosah minimálny.

 

  1. b) organická návštevnosť z vyhľadávačov (Google, Seznam, Bing)

 

Tento druh návštevnosti patrí k najdôležitejším a k najefektívnejším na konverzie. Ak váš potencionálny zákazník má problém alebo potrebu po vašom produkte a službe tak informácie mnohokrát hľadá cez internetový vyhľadávač (na Slovensku väčšinou cez Google). Väčšinou spraví preklik na jeden s prvých výsledkov vo vyhľadávaní.

 

Internetové vyhľadávače zobrazujú výsledky vo vyhľadávaní podľa algoritmu, a aby sa web dostal na prvé pozície vo vyhľadávaní na potrebné kľúčové slová tak ho treba optimalizovať podľa metrík aké požadujú vyhľadávače, Túto optimalizáciu webu nazývame SEO (Search Engine Optimization)..

 


4) PR články

Pomocou PR článkov na iných spravodajských stránkach získate zaujímavú návštevnosť, ľudí ktorých zaujal váš článok. Okrem návštevnosti na váš web PR článkom získate aj spätné odkazy čo vám zlepší Link building (dôveryhodnosť stránky voči vyhľadávačom) a zlepšia vám aj brand (značka).

 

Konverzie

volajúci muž v čiernej košeli s farebným vzorom

Keď ste už dosiahli kombináciou týchto spôsobov návštevnosť na váš web tak treba používateľov skonvertovať na zákazníkov, čiže aby používatelia spravili nejakú konverziu.

 

Konverzia môže byť rôzna záleží od vášho cieľa, ktorý chcete aby zákazníci spravili na vašom webe. Napríklad urobili objednávku na eshope, vyplnili kontaktný formulár, zarezervovali si nejaký termín, stiahli ebook, zanechali mailový kontakt alebo klikli na číslo a zavolali vám. Tieto konverzie treba sledovať, merať a vyhodnocovať.

 

Aby ste dosiahli čo najviac konverzií web musí spĺňať niekoľko pravidiel

  1. Stránka musí mať kvalitný responzívny dizajn (musi sa dobre zobrazovať na mobilných zariadeniach – mobilných telefónoch, tabletoch a podobne)
  2. stránka musí byť rýchla a kvalitne spracovaná
  3. dizajn musí byť moderný a prehľadný
  4. cesta dosiahnutiu konverzie na webe musí byť jasné a čo najjednoduchšia
  5. na webe je dobré mať kvalitné referencie (dôveryhodnosť)

 

Záver

 

Získať zákazníkov je možné rôznymi spôsobmi. Web dokáže byť veľmi užitočný v získavaní nových zákazníkov s kombináciou s reklamami, PR článkami a podobne. Je to skôr ber na dlhú trať. Odmena na konci je viac zákazníkov a viac peňazí.