Všimol som si, že veľa ľudí podceňuje svoju webstránku. Ak začínajú podnikať, prvú webstránku si urobia svojpomocne. Urobia ju tak, aby sa páčila im. Tešia sa z nej. Možno dostanú pochvalu zo svojho okolia od známych a kamarátov akí sú šikovní. Sú spokojní a potom so stránkou nerobia rok nič.

 

Po roku si prečítajú článok o dôležitosti blogu, pridajú 3 krátke články, ale pre nedostatok času s tým prestanú. Čudujú sa, že zo stránky nemajú zákazníkov a že im prináša len náklady bez úžitku.

 

Možno spustia neskôr reklamu, ozve sa pár ľudí, podarí sa jeden predaj a tým to končí. Pýtajú sa sami seba prečo môj web nefunguje? Čo urobiť, aby fungoval? Tieto otázky sa im vynárajú často.

 

Všimol som si, že veľa ľudí podceňuje svoju webstránku. Ak začínajú podnikať, prvú webstránku si urobia svojpomocne. Urobia ju tak, aby sa páčila im. Tešia sa z nej. Možno dostanú pochvalu zo svojho okolia od známych a kamarátov akí sú šikovní. Sú spokojní a potom so stránkou nerobia rok nič.

 

Po roku si prečítajú článok o dôležitosti blogu, pridajú 3 krátke články, ale pre nedostatok času s tým prestanú. Čudujú sa, že zo stránky nemajú zákazníkov a že im prináša len náklady bez úžitku.

 

Možno spustia neskôr reklamu, ozve sa pár ľudí, podarí sa jeden predaj a tým to končí. Pýtajú sa sami seba prečo môj web nefunguje? Čo (urobiť/zmeniť, aby fungoval?) naň písať. Tieto otázky sa im vynárajú často.

 

Tvoja webstránka je vizitka teba a tvojej firmy. Aký dojem by u teba vytvorila firma, ktorá by mala zastaralú webstránku , ktorá by sa načítavala desať sekúnd (v online svete  je to večnosť). Trochu zveličujem, aby som zdôraznil dôležitosť pravidelnej starostlivosti o web.

 

neporiadok v obchode

 

Tvoja webstránka je vizitka teba a tvojej firmy. Aký dojem by u teba vytvorila firma ktorá by mala webstránku ako z pred desiatich rokov, ktorá sa načítava desať sekúnd (v online svete  je to večnosť). Trochu zveličujem, aby som zdôraznil dôležitosť pravidelnej starostlivosti o web.

 

V tomto článku ti ukážem 7 najdôležitejších dôvodov prečo by si sa mal/a starať o svoju webstránku pravidelne.

 

1. Prvý dojem

Prvý dojem je veľmi dôležitý. Zanedbaná webstránka môže odradiť návštevníkov a poškodiť tvoju reputáciu. A prvý dojem sa už ťažko mení. Napríklad ak máš na úvodnej stránke škaredý, rozmazaný obrázok pôsobí to dojmom lajdáctva.

 

  • tvoja webstránka je často prvým kontaktným bodom s potenciálnymi zákazníkmi.
  • Zanedbaná webstránka môže odradiť návštevníkov a poškodiť tvoju reputáciu.
  • Dôležitá je aktuálnosť informácií, prehľadná navigácia a pútavý dizajn.

 

Predstav si že zmeníš telefónne číslo a neuverejníš ho na webstránke, zákazník ti zavolá, ale nedovolá sa. Odradí ho to a zavolá/kontaktuje  do konkurenčnej firmy/ konkurenčnú firmu. To nechceš však?

 

2. Efektivita predaja / konverzii

Prestaň ignorovať svoju webstránku! 7 dôvodov prečo je jej údržba kľúčová 1

Ak stránku pravidelne aktualizuješ postupne sa zvyšuje jej efektivita, pokiaľ to robíš cielene tj. zlepšuješ to, čo nie je až tak efektívne, opravuješ to čo je chybné (texty a pod.), zjednodušuješ a pod.

 

Pravidelnou údržbou môžeš napríklad dosiahnuť to, že namiesto piatich zákazníkov mesačne máš časom pätnásť. Navyše začneš získavať kvalitnejších zákazníkov ktorý u teba nakúpia namiesto za dve sto eur, za päť sto eur. To je veľký rozdiel však?

3. Zvýšenie viditeľnosti

vyhľadávanie v Googli

Vyhľadávač Google má rád „svieže“ webstránky pretože chce ľuďom zobrazovať najčerstvejšie informácie. Ak web pravidelne aktualizuješ a pridávaš nový obsah – články, videá, obrázky. Časom budeš mať vyššiu „viditeľnosť“ – návštevnosť z Googla.

 

  • Pravidelná aktualizácia a optimalizácia webstránky pre vyhľadávače (SEO) zlepšuje jej pozíciu vo vyhľadávacích výsledkoch.
  • To vedie k väčšej návštevnosti a zviditeľneniu tvojej webstránky

 

4. Zníženie nákladov na reklamu

šetrenie peňazí do prasiatka

Pravidelná starostlivosť o web môže znížiť náklady na reklamu:

 

  • máš viac zákazníkov z Googla (lepšie pozície v Googli)
  • tvoja stránka viac / efektívnejšie predáva – ak napríklad zainvestuješ do reklamy a zvýšiš konverziu z 5% na 10% s rozpočtom na reklamu vo výške 50 eur zarobíš dva krát toľko peňazí!
  • zvýši sa šanca že niekto tvoju webstránku bude odporúčať známym / kamarátom = nižšie náklady na reklamu

 

5. Budovanie lojality

muž a žena si podávajú ruku

Starostlivosť o webstránku demonštruje profesionalitu a spoľahlivosť tvojej firmy. Ponúka čerstvé a cenné informácie a podporu tvojim zákazníkom. Posilňuje dôveru a lojalitu medzi tebou a tvojimi zákazníkmi.

 

6. Zníženie budúcich nákladov

Väčšina ľudí zanedbáva starostlivosť o webstránku i preto, že si myslia že nie je pre nich až tak dôležitá. Alebo nevedia ako, tak si iba racionalizujú rozhodnutie nestrať sa o ňu. Následne ju vôbec neaktualizujú a nevylepšujú.

 

Ako mi môže starostlivosť o webstránku znížiť budúce náklady?  Veď ma starostlivosť o webstránku stojí čas a peniaze…

 

Čo sa môže stať s webom o ktorý sa nikto nestará?

 

  • po čase prestane úplne fungovať – niečo sa na webstránke „pokazí“ a ty budeš musieť za opravu zaplatiť napríklad tristo euro
  • niekto tvoj web napadne a prevezme nad ním kontrolu, môže to poškodiť nie je len tvoj web ale aj tvoju značku, náklady na opravu môžu byť obrovské (tvoj web môže šíriť vírusy a malware)
  • náklady na reklamu budú vyššie – čím menšia konverzia (predaj) – tým viac potrebuješ investovať do reklamy aby si dosiahol rovnaký výsledok

 

Stojí ti ušetrenie pár eur mesačne za zbytočné budúce náklady vo výške stoviek až tisícov eur?

 

 

7. Konkurenčná výhoda

jokeji pretekajúci sa na koňoch

Pravidelná starostlivosť o web je veľkou konkurenčnou výhodou. Tvoja webstránka bude postupne:

 

  • Rýchlejšia: Rýchlosť načítavania je pre používateľov kľúčová. Optimalizáciou webu dosiahneš rýchlejšie načítavanie a zlepšíš používateľský zážitok.
  • Predávať viac: Neustálym zlepšovaním konverzných prvkov (CTA tlačidlá, formuláre) a testovaním dosiahneš vyššiu mieru predajov.
  • Mať viac návštevníkov: Vďaka vyššej pozícii vo vyhľadávaní a pútavému obsahu prilákaš viac návštevníkov.
  • Zvýšená povedomie o značke: Ľudia si tvoju značku lepšie zapamätajú vďaka profesionálnemu a aktuálnemu webu.
  • Ušetríš náklady: Ako som už spomenuli, investícia do starostlivosti o web sa vráti v podobe úspory nákladov na reklamu a opravy zanedbaného webu.

 

Chceš byť lepší ako tvoja konkurencia? Pravidelnou starostlivosťou o web získaš náskok a prilákaš viac zákazníkov.

Záver

Pravidelnú starostlivosť o webstránku by si nemal/a podceňovať. Ak webstránke venuješ svoj čas a peniaze, vráti sa ti to niekoľko násobne. Zdá sa ti to zložité?  Kontaktuj ma a rád ti pomôžem s údržbou webstránky!

 

Pomôž mi s údržbou webstránky
Review Your Cart
0
Add Coupon Code
Subtotal
Total Installment Payments
Bundle Discount