Úvod

 

V dnešnej dobe takmer každé podnikanie potrebuje vlastnú webstránku. Môže sa zdať, že takmer každé podnikanie je iné no sú prvky webstránok ktoré sa v podstate opakujú pri každej webstránke, bezohľadu na to, čo robíš.

 

Prečo je webová stránka dôležitá pre každé podnikanie?

 

Webstránka je v podstate tvoj 24 hodinový „online predajca“. Ak je urobená dobre prináša ti na pravidelnej báze zákazníkov.

 

Ako môže webová stránka pomôcť firme rásť?

 

Napríklad tým že postupne prináša viac predajov. Takisto pridáva firme serióznosť ak má vlastnú webovú stránku. Ak sa urobí naozaj dobre tvoja stránka sa bude zobrazovať častejšie ako stránka tvojej konkurencie. Tvoja firma bude mať postupne viac zákaziek. A ak má firma viac zákaziek má viac financií ktoré môže použiť na rast firmy.

 

Aké typy webových stránok existujú?

  • Informačná webová stránka
  • Prezentačná webová stránka
  • E-shop
  • Blog

 

Informačná webová stránka

 

  • Cieľ: Poskytnúť informácie o firme, jej produktoch a službách.
  • Obsah: Texty, obrázky, videá, brožúry, návody.
  • Funkcie: Kontaktný formulár, mapa, FAQ.
  • Príklad: Webová stránka mesta, školy, neziskovej organizácie.

 

Jedná sa o najbežnejší typ webovej stránky. Pri jej tvorbe odporúčam najať služby copywritera inak sa môže ľahko stať, že bude jej text nudný, neprehľadný a „málo predajný“. Zuby si netrháš takisto sám však?

 

Prezentačná webová stránka

  • Cieľ: Prezentovať firmu, jej portfólio a referencie.
  • Obsah: Texty, obrázky, videá, galéria prác, referencie od klientov.
  • Funkcie: Kontaktný formulár, formulár pre objednávku služieb.
  • Príklad: Webová stránka fotografa, dizajnéra, architekta, marketingovej agentúry.

 

Tento typ stránky je asi najbežnejšie používaný typ webstránky. Aby stránka predávala mala by obsahovať ako pomôže návštevníkovi, referencie pomôžu ukázať kvalitu firmy – zvýšiť predaje. Formulár umožní jednoducho kontaktovať firmu prípadne objednať rovno služby.

 

E-shop

Webstránky pre každé podnikanie 1

  • Cieľ: Predávať produkty online.
  • Obsah: Katalóg produktov, popis produktov, obrázky, ceny, nákupný košík.
  • Funkcie: Platobné metódy, doprava, registrácia a prihlásenie, recenzie produktov.
  • Príklad: Online obchod s oblečením, elektronikou, knihami, potravinami.

 

To je typ webstránky ktorú asi najbežnejšie navštevuješ ak si chceš niečo kúpiť. Tento typ stránky je najkomplikovanejší na vytvorenie pretože obsahuje aj veľa „skrytých“ častí bez ktorých e-shop nebude predávať. A bez predaje nemá eshop význam.

 

Blog

  • Cieľ: Zdieľať informácie, novinky a články relevantné pre cieľovú skupinu.
  • Obsah: Články, blogy, návody, recenzie, infografiky.
  • Funkcie: Komentáre, sociálne tlačidlá, RSS kanál, emailové notifikácie.
  • Príklad: Blog o cestovaní, varení, športe, podnikaní.

 

Zvyčajne sa blog kombinuje z prezenčnou stránkou pretože ju skvele dopĺňa, kvalitne spracovaný blog prináša návštevníkov na stránku. Napríklad i teba teraz a neskôr môže výrazne uľahčiť predaj. Slúži aj na zaujatie a budovanie dôvery u zákazníka. Blog by si nemal nikdy podceňovať.

Typ stránkyCieľObsahFunkciePríklad
InformačnáPoskytnúť informácieTexty, obrázky, videá, brožúry, návodyKontaktný formulár, mapa, FAQWebová stránka mesta
PrezentačnáPrezentovať firmuTexty, obrázky, videá, galéria prác, referencieKontaktný formulár, formulár pre objednávku služiebWebová stránka fotografa
E-shopPredávať produktyKatalóg produktov, popis produktov, obrázky, ceny, nákupný košíkPlatobné metódy, doprava, registrácia a prihlásenie, recenzie produktovOnline obchod s oblečením
BlogZdieľať informácieČlánky, blogy, návody, recenzie, infografikyKomentáre, sociálne tlačidlá, RSS kanál, emailové notifikácieBlog o cestovaní

 

Verím že táto zhrňujúca tabuľka ti pomôže rozhodnúť sa aký typ stránky potrebuješ.

Kontaktuj ma pre vytvorenie webstránky!

Výhody webovej stránky

 

Zvýšenie viditeľnosti a dostupnosti firmy

Kvalitne vytvorená stránka zviditeľní tvoju firmu a uľahčí ju objavenie potencionálnymi zákazníkmi. Čím viac tvoja firma bude na očiach tým vyššia šanca na predaj. Jednoduché však?

 

Prezentácia produktov a služieb

 

Webstránka to skvelý spôsob ako poukázať na tvoje produkty a služby. Ak sa urobí dobre, je to veľmi atraktívne a zaujímavé aj pre zákazníka. Z dlhodobého hľadiska to šetrí čas teba aj zákazníkom.

 

Budovanie značky a dôveryhodnosti

Webstránky pre každé podnikanie 2

Firiem ktoré dnes niečo ponúkajú a predávajú je veľa. Ak ale vybuduješ postupne značku môžeš tým zvýšiť ceny, zrýchliť predaj a získať „prestíž“. Bez značky budeš len ďalšia no name firma na ktorú ľudia rýchlo zabudnú. A to nechceš však?

 

Dôveryhodnosť firmy je takisto veľmi dôležitá no žiaľ často podceňovaná. Mnohí podnikatelia bez dlhodobejšej vízie sa až príliš zamerajú na rýchli zisk, a zanedbajú dôveryhodnosť bez ktorej z dlhodobého hľadiska nedokážu rásť. Dôveryhodnosť ti pomôže znížiť náklady na získanie zákazníkov, menej otázok a kvalitnejších zákazníkov.

 

Špekulanti idú hlavne po cene a tým nezáleží veľmi na kvalite chcú niečo „lacné“. A takých zákazníkov nechceš však?

 

Získanie nových zákazníkov

 

V podstate sa už opakujem ale je to tak dôležité že si to zaslúži samostatný odstavec v článku. Podľa mňa hlavným cieľom akejkoľvek bežnej podnikateľského webu  je získavanie zákazníkov. Fan page je fajn ale tú vlastní facebook nie ty. Hocikedy ju môžu zmazať, takisto aj facebook. Ale webstránka je tvoja.

 

Ak si dáš na nej záležať bude ti pravidelne prinášať zákazníkov ktorí ti radi zaplatia za tvoje produkty a služby.

 

Zlepšenie komunikácie so zákazníkmi

Webstránky pre každé podnikanie 3

 

Ak budú o tvojej firme ľudia viac vedieť budú tvoju firmu vnímať inak. Namiesto aby sa ťa museli pýtať na každú maličkosť môžu väčšinu odpovedí nájsť na tvojej webstránke.

 

Zníženie nákladov na marketing

žena odkladá peniaze

Mám pocit že väčšina ľudí nechápe že webstránka by im mala znížiť aj náklady na marketing. Robia chybu že webstránku vnímajú ako niečo čím sa len prezentujú „chvália“. Chcú aby bola ich webstránka pekná a to im stačí.

 

Webstránka ktorá má ale relevantných návštevníkov predáva, a tým znižuje náklady na marketing – nemusíš toľko platiť za reklamu, mať toľko predajcov a podobne. Samozrejme sa nedá spoliehať len na webstránku ale treba mať viac tokov zákazníkov. Ideálne aspoň päť. O tom možno nabudúce 😊

 

Čo ovplyvňuje kvalitu webstránky?

 

Rýchlosť webstránky

 

Webstránka pre každé podnikanie by mala byť rýchla alebo aspoň relatívne rýchla. Tj. nemala by sa načítavať dlhšie ako 3 sekundy. Nikto nebude čakať kým sa bude načítavať stránka 6 sekúnd to je ako večnosť a zákazník odíde s tým, hmm táto stránka nefunguje. Alebo ak ostane môže vzniknúť pocit, že stránka je odfláknutá.

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

Mojim zákazníkom zvyknem hovoriť: „Webstránka bez SEO optimalizácie je ako dom postavený v strede hory – nikto ho takmer nenájde. SEO pomáha vytvárať cesty a mapu k vašej webstránke. Vtedy to má zmysel. Bez SEO na vašu stránku budú chodiť dvaja ľudia vy a vaša mama. 😊“

Responzívnosť – aby vyzerala dobre na rôznych zariadeniach

Pred dvadsiatimi rokmi to bolo iné. Používalo sa oveľa menej rozlíšení ako teraz, mobilný internet bol v plienkach a ľudia väčšinou chodili na internet pomocou stolného počítača.

Dnešné webstránky musia vyzerať a dať sa používať dobre na rôznych zariadeniach – mobiloch, tabletoch a i na pc. Dokonca použitie na mobiloch je dôležitejšie ako použitie na stolnom počítači.

 

Jednoduchosť použitia

Videl som nádherné, prečačkané webstránky ktoré navrhol grafik na boli tak komplikované že bolo veľmi ťažké niečo na nich nájsť alebo sa ovládali „zvláštne“. Webstránka nemá byť bludisko ani byť prenádherná a zároveň zložitá.

 

Návštevník by mal vedieť do pár sekúnd splniť svoj cieľ na stránke – či už je to nájdenie informácií o vašich službách, kontaktovanie, alebo objednanie služieb. Žiadna raketová veda.

Analytika

Podľa mňa web pre každé podnikanie by mal mať nastavené „meranie“. Ako by si napríklad vedel či sa tvoj web zlepšuje ak by si nič na ňom nemeral? Ako budeš vedieť koľko ľudí ťa kontaktuje ak to nebudeš merať?

 

Bez analytiky na webstránke je ako chodiť po lese so zavretými očami.

Záver

Webstránky pre každé podnikanie by mali spĺňať aspoň tieto vlastnosti – byť rýchle, prispôsobené pre vyhľadávače, vyzerať dobre aj na mobile či inom zariadení a jednoduché. Je zbytočné mať krásnu a rýchlu stránku ak bude ťažkopádna a neprehľadná.

 

Zdá sa vám to zložité?

 

Rád vám pomôžem vytvoriť webstránku pre každé podnikanie, ak bude treba aj na mieru cez externého partnera.

Chcem vytvoriť webstránku