Prichádza leto, plavky, obnažené telá. Mnoho ľudí nemá rado svoje telo. Priam ho nenávidia. Cvičenie prinesie výsledky, ale až časom, a veľa ľudí aj tak nie so sebou spokojných. Možno sú štíhli, ale stále sa cítia tuční alebo majú málo svalov. Vždy sa nájde niečo na skritizovanie.

 

Dnešný článok bude o tom, ako milovať viac svoje telo.

 

Sme presýtení obrazmi modeliek, herečiek a športovcov, ktorí vyzerajú až príliš sexi. Porovnávame sa s nimi a postupne nemá radi svoje telo.

 

Je dôležité cítiť sa príjemne aj v plavkách počas leta, tvrdí Ilene Leshinská, zakladateľka a tvorkyňa programu Find Body Freedom, ktorý je určený ženám, ktoré chcú zmeniť svoj vzťah k telu. Leshinská tvrdí, že prioritou by nemalo byť to, ako sa cítia v plavkách, ale aby svoje telo milovali.  Leshinská zápasila so sebavedomím a vie, ako veľmi tieto neistoty ovplyvnili celý jej život, preto zasvätila svoj život tomu, aby ľudí, najmä ženy, učila milovať kožu, v ktorej sa nachádzajú.

 

“Bola som ako tučné dievča. A to ma poznačilo. Mnoho, mnoho rokov som nenosila plavky. A ako výsledok celej mojej práce na sebe som sa rozhodla, že mojím poslaním bude pomáhať ženám, aby sa cítili dobre v plavkách, aby sa svojom tele cítili, čo najpohodlnejšie,” povedala Leshinská.

 

Pre niektorých je ľahké pochopiť, prečo by mali milovať svoje telo, a byť hrdí na všetko, čo denne dosahujú, ale pre mnohých je skutočne pochopiť svoje telo jednoduchšie povedať ako to naozaj urobiť. Koniec koncov, keby to bolo skutočne také jednoduché, ako len povedať “milujem svoje telo”, prečo by niekto o sebe pochyboval?

 

Podľa Leshinskej je to však možné. Prostredníctvom svojho programu a publikácií sa delí o silné príbehy, a ponúka niekoľko jednoduchých tipov, ktoré ženám pomôžu začať robiť zmeny, ktoré ich povedú k vyššiemu sebavedomiu.

 

Nižšie nájdete niekoľko návrhov, ktoré dáva svojim klientkám, a ktoré podľa nej majú potenciál zmeniť život:

 

  1. Prestaňte sa pozerať iba zvonku

 

Ak sa pozeráte na svoje telo iba zvonka, strácate niektoré najlepšie časti, ktoré vaše telo ponúka. Sila vychádza vnútra, nie zvonka. Predstavte si krásne auto so zadretým motorom… Chceli by ste takéto auto? Asi nie.

 

Leshinská neodporúča, aby ste sa úplne prestali pozerať na svoj zovňajšok, ale nabáda ľudí, aby si pri pohľade na časti svojho tela uvedomili, že ich treba hodnotiť nielen očami, povrchne – ako podľa vás vyzerajú, ale aby ste si tieto časti vážili za to, čo vám umožňujú.

 

Naše najväčšie talenty a schopnosti nevidno na našej tvári. Ak ste napríklad vtipný, nedá sa to vyčítať z vašej tváre, takisto ani vaša vynaliezavosť.

 

  1. Dajte si pauzu od sociálnych médií

 

stop facebooku

 

Podľa Leshinskej boli ženy počas celej histórie naprogramované tak, aby sa porovnávali s inými ženami. A vystavenie tomu, čo spoločnosť považuje za “ideálnu ženu”, sa v posledných rokoch výrazne zvýšilo prostredníctvom nových reklamných prostriedkov, najmä prostredníctvom sociálnych médií. (myslím že sa to týka rovnako aj mužov)

 

“Žijeme v kultúre, ktorá má veľmi úzku predstavu o tom, čo sa považuje za ideálnu krásu. Takže väčšina z nás, drvivá väčšina žien, sa do tejto kategórie nezmestí. A tak sa cítime menejcenné, máme pocit, že keď nevyzeráme ako modelky, alebo keď otvoríme časopis alebo pozeráme televíziu, nevyzeráme ako tí ľudia v reklamách, že ‘nemôžem predsa vyjsť na verejnosť v šortkách, v plavkách v tielku,’ nech je to už akékoľvek letné oblečenie, pretože je to ľuďom nepríjemné.” povedala Leshinská.

 

Svojim klientom pripomína, že ľudia, ktorých vidíte v reklamách, sú často upravení alebo ich fotografie boli vylepšené iným spôsobom, a že každý môže vyzerať určitým spôsobom s určitými úpravami.

 

A aj keď fotografie nie sú upravované, to, že niekto vyzerá “vychudnutý” alebo “fit”, alebo jeho pleť sa zdá byť čistejšia ako vaša, neznamená, že je zdravý.

 

Chváli spoločnosti, ktoré vo svojich reklamách využívajú modelky všetkých tvarov, veľkostí a farieb, a je tiež fanúšičkou influencerov na sociálnych sieťach, ktorí sa delia o svoje “dokonalé nedokonalosti”.

 

Toto je realita, nie superdokonalí ľudia.

 

To, že niekto vyzerá určitým spôsobom neznamená, že je zdravý. Ak sa pozrieme na človeka, nevieme podľa vzhľadu určiť, či je zdravý alebo nie.

 

Hovorí, že žiada klientov, aby si na začiatok dali na niekoľko týždňov pauzu od sociálnych médií a opäť venovali pozornosť tomu, ako sa cítia, keď ich nepoužívajú. Často jej klienti podľa jej slov uvádzajú, že sa cítia lepšie, pretože sa tak často neporovnávajú s ostatnými.

(Obmedziť facebook a iné sociálne médiá odporúčam aj ja, človek sa naozaj cíti lepšie a viac sústredene.)

 

  1. Buďte láskaví k svojmu telu

žena kvapkajúca olej na ruku

Často sme voči sebe príliš kritický. Vieme byť svoj najhorší nepriateľ. Zameriavame sa na svoje chyby – sme negatívni. Z toho sa postupne stane zvyk. Je dôležité vytvoriť si iný zvyk – zvyk byť voči sebe láskavý.

 

Pomôcť môžu afirmácie a zmeny myšlienok. Negatívnu myšlienku o svojom tele zmeňte na viac pozitívnu.

 

Leshinská radí, že ak sa pristihnete hovoriť niečo zlé / negatívne o svojom tele, ospravedlňte sa a preformulujte výrok tak, aby bol pozitívny, alebo poukážte na niečo, čo sa vám na sebe páči.

 

Vyskúšajte komplimenty, ako napríklad: „Dnes mám pekné vlasy“ alebo „Fíha, mám krásny úsmev.“

 

  1. Ďakujte za svoje „top“ časti tela

žena s hnedými očami

Každý z nás má niečo atraktívne. Nájdite si to vaše a poďakujte sa za to. U niekoho sú to oči, u iného uši, či možno nohy. Aj toto je jedna z ciest ako milovať svoje telo. Všetci sme niečím vyhrali v genetickej lotérii, niekto viac, niekto menej.

 

Tak prečo sa netešiť z toho čo máme?

 

Záver

Dá sa naučiť milovať svoje telo, ale nedá sa to zo dňa na deň. Vyžaduje to určité úsilie a vedomé zameranie. Ak sa cítiš sebavedomejšie, mnoho vecí je jednoduchších. Sebavedomie nie je samozrejme len o vzhľade a tele. Ako mať zdravé sebavedomie ťa môže naučiť môj kurz zdravé sebavedomie.

 

 

Zdroj:

https://www.clickorlando.com/health/2021/06/17/learn-to-love-your-body-expert-offers-tips-to-boost-self-confidence-this-summer/